| E-obveščanje

Vitalnica

Akcija "40-dnevni detox"

Akcija "40-DNEVNI DETOX" se od 26. 2. 2020 odvija na naši spletni strani, z objavami pa jo podpiramo tudi na Facebook in Instagram profilih Thermane...

Spremljajte dnevne trike, nasvete, usmeritve ter sodelujte s svojimi objavami, ki jih označite s hashtagom #40dnidobregapocutja!
 
1. dan
Pomlad je pred vrati. Za energičen skok v najlepši letni čas, ko vse vzbrsti in ozeleni, prebirajte naše "detox" nasvete. Začenši s prvim: Pijte veliko vode!
Voda namreč sestavlja večino našega telesa. Poleg tega prenaša kisik in hranila v celice kot tudi pomaga izločati škodljive snovi iz našega telesa. Poizkusite s toplo vodo, ki je telesu mnogo prijaznejša kot hladna.

2. dan
Sodoben način prehranjevanja in življenja močno obremenjujeta naše telo. Odličen način, kako se sprostiti strupov, je tudi obisk savne. Slednja ne le očisti telo, temveč okrepi njegovo imunsko odpornost. V hotelu Thermana Park imamo v čast pivovarski dediščini kraja na voljo parno savno v obliki pivovarskega kotla.

3. dan
Sedeče 8-urno delo po možnosti za računalnikom? Vas kaj boli vrat? Vzemite si par minut aktivnega odmora! Vstanite, počasi zaokrožite z vratom v eno in v drugo stran, zaokrožite z rameni, počasi nagnite glavo v eno in v drugo stran ter zadržite položaj nekaj sekund, globoko vdihnite in  dobro izdihnite ter si privoščite kratek sprehod. Zagotovo se boste počutili bolje!

4. dan.
Danes ozavestimo, kakšen je naš »stresni barometer« in se umirimo: dihamo zavestno, naredimo globok vdih (6 sekund), zadržimo dih (3 sekunde), počasen izdih (6 sekund). Zakaj? Globoko, enakomerno dihanje poskrbi za odpravo stresnih hormonov, sprosti celoten organizem in pomiri bitje srca. Naš joga mojster Pratheep vam lahko postreže še z več metodami za umiritev »stresnega barometra«.

5. dan
Akupunktura izvira iz tradicionalne kitajske medicine, šteje preko 5000 let in temelji na neprekinjenem pretakanju energij v telesu. Kot koristno metodo zdravljenja jo je že leta 1978 prepoznala tudi Svetovna zdravstvena organizacija.
Naj steče energija po vaših meridianih! Počutili se boste bolje … Ta mesec paket Akupunktura 3 20% ugodneje!*

6. dan 
Ste se kdaj spraševali, kako mobilni telefon lahko negativno vpliva na vašo vratno hrbtenico?
Na sliki je razvidna obrem enitev medvretenčnih ploščic pri različnih stopinjah upogiba vratne hrbtenice. Pri 15° naklona je obremenitev na vratno hrbtenico 12.2 kg, pri 30° naklona pa je obremenitev kar 18 kg. Če to objavo berete na mobilnem telefonu, smo prepričani, da ste se ravnokar poravnali in popravili držo vratne hrbtenice!

7. dan
Ste vedeli, da lahko 10 minut teka v vodi enačimo s 50 minutami »normalnega« teka? Nov terapevtski bazen v Centru zdravja in dobrega počutja se ponaša s tekalno stezo, pa tudi s posebno dvižno ploščadjo in protitočnimi šobami za hojo, tek ali plavanje proti uporu.

8. dan
Ob zaključku napornega dne si velja privoščiti sprostitev. Ena takšnih je zvočna sprostitev, ki sprošča telo, čisti podzavest, umirja um in aktivira naravne zdravilne procese vašega telesa, ki ustvarjajo ravnovesje na več nivojih. Po zvočni sprostitvi se boste počutili prerojene, polni energije, radostni in umirjeni.
Vabljeni k zvočnim vibracijam Lee Furlan danes, ob 17.30, v počivališču Savna Centra Thermana Park Laško.
Zvočna kopel bo brez doplačila na voljo vsako prvo sredo vse do konca aprila v počivališču Savna Centra Thermana Park.

9. dan
Limfni sistem velja za enega najpomembnejših (in tudi spregledanih) v telesu, saj z njim odstranjujemo odpadne snovi iz celic,  uravnavava tudi imunsko odpornost. Solna terapija, ki temelji na vdihovanju suhega solnega aerosola, ugodno vpliva na pretok limfe in posledično pomaga pri razstrupljanju telesa.
Solna terapija je sicer odlična tudi pri lajšanju dihalnih obolenj in kožnih težav, kot preventiva in regeneracija za športnike, za pevce pred nastopi, proti smrčanju in za lajšanje stresa. Na voljo v Centru zdravja in dobrega počutja v hotelu Zdravilišče Laško in primerna tudi za otroke.

10. dan
Zdrava in sijoča koža ni samo lepotni ideal, veliko namreč pove tudi o našem splošnem počutju. Na koži, ki je naš največji organ, se tako odraža marsikaj, med drugim  npr. pomanjkljivo pitje vode in prevelika količina nakopičenih strupov v telesu.
Kozmetična hiša Pevonia to nedeljo, 8. 3., v Wellness Spa Centru Thermana Park poskrbi za diagnozo vaše kože na obrazu, poleg osebnega svetovanja pa vsaka udeleženka prejme tudi mini nego obraza. Seveda bo na »dan žena« poskrbljeno tudi za kakšno presenečenje. Priskrbite si svoj termin: 03/ 423 2045 (Wellness Spa Center Thermana Park Laško).

11. dan
Je odlična vadba za kurjenje kalorij in oblikovanje telesa, izboljša naše splošno počutje in razpoloženje. Govorimo o plavanju, ki je primerna vadba za vsakogar in ima odlične učinke na naše telo, med drugim odplakne stres.

12. dan
Danes je Ladies day! Ob mednarodnem dnevu žena čestitke vsem pripadnicam nežnejšega spola. In dobrodošle, da si še posebej na ta dan vzamete čas zase in za lastno dobro počutje.

13. dan
Vas je mila zima premamila in ste že začeli s tekom? Pred treningom teka so zelo pomembne ustrezne priprave, s katerimi zmanjšamo možnost za tekaške poškodbe. Pred začetkom treninga teka je priporočljivo postopno obremenjevanje in priprava, še posebej, če ste tekač začetnik. Trening teka naj vključuje ogrevanje in ohlajanje, vaje za stabilizacijo sklepov, propriocepcijske vaje, vaje za mišično moč ter vaje pravilne tehnike teka.
Najpogostejša težava tekačev je tekaško koleno, ki se bi naj pojavljal pri 5 do 14% tekačev ter pri pohodnikih in kolesarjih. V primeru težav ali bolečin pri teku, vam svetujemo pregled pri fizioterapevtu, ki je mogoč tudi v Thermani Laško.

14. dan
Danes slavijo naši mučeniki!
Razvajajte jih z drobnimi pozornostmi ali jim privoščite lahkotnejši korak – s kraljevsko pedikuro, ki je v Centru zdravja in dobrega počutja danes na voljo kar 50% ugodneje. Nato pa skok v blagodejno termalno vodo Laško – danes s 30% popustom na kopanje in kopanje s savno za pripadnike močnejšega spola.

15. dan
Ajith Chakrapani je strokovnjak za ayurvedo v Thermana&Veda Ayurveda Centru. Preberite njegov nasvet za boljšo imunsko odpornost:
V kozarec vroče vode dodajte pol čajne žličke soli in pol čajne žličke kurkume. Dobro premešajte. Nato to tekočino grgrajte.
Po grgranju 30 minut ne uživajte nobene hrane ali pijače – pustite, da sol in kurkuma opravita svoje delo. Po 30 minutah vnovič grgrajte, vendar to pot samo s toplo vodo.
Zakaj?
Grgranje vode s soljo in kurkumo krepi imunski sistem, očisti grlo in glasilke, obenem odstrani odvečno sluz in prepreči vdor bacilov v dihalni sistem.

16. dan
Izboljšajte svoj imunski sistem in v hrano vključite začimbe, ki ogrejejo, kot so kardamom, kumina, kurkuma, cimet in nepogrešljivi ingver.
V vodo dodajte ingver in prekuhajte, po požirkih srkajte čez dan.
Ingverjeva limonada, ki krepi, na voljo tudi v naših kavarnah.

17. dan
Maderoterapija je tretma s posebnimi lesenimi valjčki, ki povečajo pretok limfe in pospešijo izločanje odpadnih snovi iz telesa. Povečajo tudi prekrvavitev in oskrbo kože s kisikom in hranljivimi snovmi, stimulira se tudi tvorba kolagena v koži.
V marcu velja 20% popust na maderoterapijo obraza in maderoterapijo celotnega telesa.

18. dan
Spomladanski utrujenosti kljubujte z veliko gibanja na svežem zraku, saj svetloba zavre tvorbo melatonina, ki povzroča zaspanost. Priporočamo sprehod, kolesarjenje, morda jogo na prostem. V prehrano vključite čim več presne zelenjave, na primer regrat. Ta bo telo očistil strupov, ki so se nabrali čez zimo.

19. dan
Vrtičkarji pozor, nova sezona je tu! Vas bo spet vse bolelo po napornem delu? Preberite nasvet naših fizioterapevtov:
Bodite pozorni na položaj telesa, ko delate na vrtu. Pri delu na tleh raje počepnite ali pokleknite in ob tem ohranite hrbtenico poravnano in ne delajte stoje z ukrivljeno hrbtenico. Enako velja za dvigovanje bremen; bremenu se čim bolj približamo, počepnimo ali se spustimo v pol klečeč položaj, breme primemo čim bolj približano telesu ter dvignemo s pomočjo odriva nog z vzravnano hrbtenico. Vas čaka naporno »štihanje« zemlje? Zopet izkoristite moč svojih nog ter dvig zemlje izvedite s pomočjo odriva nog brez upogiba in izravnave hrbtenice. Je delo nekoliko lažje?

20. dan
Nov teden, novi namigi za dobro počutje …
Danes vam priporočamo telovadbo, vodeno vadbo, rekreacijo, trening … Kakorkoli že poimenujete čas, ki ga namenite fizični aktivnosti in posledično boljšemu počutju.
Redna vadba bo pripomogla tudi k višjemu nivoju energije in večji produktivnosti. V kombinaciji z zdravo prehrano je redna vadba odlično sredstvo za izboljšanje imunskega sistema, dobra telesna pripravljenost pa zmanjšuje tveganje za bolezenska stanja.
21. dan

Ayurveda, vzhodnjaška filozofija, ki stremi k vzpostavitvi harmonije uma in telesa, v boju proti virusom in za krepko imunsko odpornost svetuje srkanje ayurvedskega čaja, ki si ga brez težav pripravite tudi v zavetju svojega doma.

V čajnik, napolnjen z vodo, dodajte rezine svežega ingverja, nekaj klinčkov, cimet, timijan (mimogrede, odličen je za dihalni sistem, saj okrepi delovanje pljuč) in nekaj zrn črnega popra. Čajna mešanica naj 10 minut vre, nato srkamo po požirkih.

22. dan

Danes z vami delimo nasvet za domačo nego telesa: Pripravite si povsem naraven piling, osvežite ten kože in izboljšajte njeno prekrvavljenost. Zmešajte med in sladkor ter po tuširanju z zmesjo natrite mokro kožo. Koža bo nahranjena, prekrvavljena in sijoča.

23. dan

Stres ali okoliščine, na katerega ne moremo vplivati, povzročijo, da je naše dihanje plitko. Posledično dobimo v kri manj kisika, kar se kaže v občutku utrujenosti in slabši koncentraciji. Globoko dihanje, kjer aktiviramo tudi našo trebušno prepono, bo pomirilo naš um, telo bo dovolj preskrbljeno s kisikom, v telo se bo sprostilo več endorfina in serotonina, naše razpoloženje bo nemudoma boljše. Yoga mojster Pratheep Barnabas, yoga mojster v Thermana&Veda Ayurveda Centru, z vami deli sledečo preprosto dihalno vajo, s katero začnite in zaključite svoj dan.
 
Naredite počasen vdih skozi nas, pri katerem v mislih štejemo do 5.
Nato dih zadržimo in v mislih preštejemo do 3.
Počasi izdihnemo - štejemo do 5
Brez vdiha (s praznimi pljuči) preštejemo do 3.
Postopek ponovite vsaj desetkrat.

24. dan

Danes je mednarodni dan sreče. Pravi dan, da razmislimo o vsem, za kar smo hvaležni. Odličen dan, da razmislimo, koga in česa ne gre jemati za samoumevno.

25. dan
Klasični spomladanski utrujenosti sta se letos pridružila še negotovost in zaskrbljenost. Svetujemo, da svoj razpoložljivi čas izkoristite tudi v naravi na samotnih pohodih ali pa svojo fizično kondicijo s preprostimi vajami, ki jih lahko izvajate v domačem zunanjem ali notranjem okolju. Danica Pinter, osebna trenerka v družbi Thermana, je za vas pripravila vajo – počep s strani brez in s poskokom.

Počep s strani je primeren za začetnike, medtem ko je dodan poskok namenjen vsem, ki želite malce več.
Nogi sta v širini kolkov v začetnem položaju, z desno nogo stopimo v stran, težo in telo ohranimo na sredini, medenico spustimo v smeri nazaj in dol v počep, trup je poravnan, kolena ne gredo preko prstov na nogi.
Z isto nogo se odrinemo nazaj v začetni položaj. Ponovimo z levo nogo v levo stran, vsaj desetkrat. Priporočamo od tri do pet ponovitev celotnega cikla.

Zdrav duh v zdravem telesu naj ostane doma.

26. dan
Voda je gonilo življenja. (Leonardo da Vinci)

Kakšen privilegij, da lahko uživamo v čisti in kakovostni vodi. Kakšen blagoslov, da si jo lahko v Sloveniji natočimo iz pipe!
Kot doslej edini ponudnik hotelskih storitev smo nedolgo nazaj prejeli certifikat Voda iz pipe in se zavezali, da bomo naše goste in zaposlene spodbujali k pitju kakovostne vode iz pipe. 

Ne pozabi: 22. marec je svetovni dan voda. Pij vodo iz pipe, ostani doma.

27. dan
Pomlad prinaša razkošje t.i. »divje hrane«. Poleg čemaža in regrata ne gre pozabiti na koprivo, ki jo lahko uporabimo v solatah, namazih, smutijih - tu pride njihova razstrupljevalna moč še posebej do izraza. Naši predniki so zelo cenili čaj iz posušenih ali svežih kopriv, ki učinkovito odganja pomladno utrujenost, lajša pa tudi vneto ustno votlino, afte … V prehrani  (če le gre) uporabite surove in čim bolj mlade vršičke in liste koprive.

28. dan
Okrepimo pljuča. Če kdaj, je to pomembno zdaj. Pljuča lahko povežemo z ostrim in pikantnim okusom, povezujemo jih z belo barvo.
Mnogo lahko naredimo z ustrezno prehrano.
Naš dihalni sistem krepijo zelje, repa, čebula, česen, cvetača, tofu, buče, proso, sezam, hren, kokošja juha, pekoča hrana, lipov čaj, olje črne kumine.
Nasvet je pripravila  Danica Pinter, osebna trenerka v Thermani
 
Stanislava Murgelj je pripravila posebno tehniko vizualizacije in krepitve dihal. Več v posnetku.

29. dan
Ob povsem spremenjenem življenjskem ritmu, ki nam vlada v teh tednih, si velja čas načrtovati tudi za rekreacijo, ki lahko poteka tudi v domačem zavetju.
V tokratni vaji bo pomembno vlogo odigrala brisača.
 
IZPADNI KORAK NAZAJ Z ROTACIJO
Vajo izvedemo tako, da iz nevtralnega stoječega položaja z desno nogo stopimo nazaj in se s trupom obrnemo v nasprotno smer. Nato se obrnemo nazaj in odrinemo v začetni položaj. Ponovimo z levo nogo - korak nazaj, rotacija v nasprotno smer, rotacija naprej in odriv v začetni položaj.
Vajo lahko izvajamo kjerkoli, kontrolirano, počasi. Gibanje podpremo z dihanjem. Ponovimo 10x, predlagamo od 3 do 5 krogov.
 
UPOGIB  V STRAN KLEČE
Vajo izvedemo kleče. Desno nogo iztegnemo na stran – naj nam bo v oporo. Težo ohranimo na sredini, zgornji del telesa podaljšujemo in upogibamo na stran z vdihom. Z izdihom s pomočjo globokih trebušnih mišic trup dvigamo nazaj v začetni položaj. Naredimo 10 ponovitev v vsako stran.

 
Naj nas vodi zdrav duh v zdravem telesu.

30. dan
Vsakodnevno ščetkamo zobe. Kaj pa kožo? Zagovorniki suhega ščetkanja telesa prisegajo na to preprosto jutranje opravilo, saj spodbudi pretok limfe v telesu in s tem pospeši razstrupljanje. Mimogrede: Naša koža naj bi vsakodnevno izločila do kar pol kilograma različnih odpadnih  snovi.
 Suho ščetkanje med drugim stimulira hormone, pospeši cirkulacijo, glede na to, da se bliža poletje, ni odveč omeniti, da suho ščetkanje zmanjšuje videz pomarančne kože in pomaga k bolj čvrsti in napeti koži.

31. dan
Ste za nekaj lahkih vojaških poskokov?
 
Začnimo z lažjim delom vaje. Počasi stopamo iz nevtralnega položaja stoje v položaj deske, kjer enakomerno razporedimo težo - dlani postavimo pod ramena, vrat in glava sta v podaljšku hrbtenice, center (trebušne mišice, mišice medeničnega dna) so aktivne, stopala uprta v tla. Nato stopamo nazaj v začetni položaj.
Pri zahtevnejši obliki vaje zamenjamo položaj s poskokom. Vajo lahko izvajamo kjerkoli, zavestno in kontrolirano, 10 poskokov, od 3 do 5 ponovitev.
Ohranite zdrav duh. Naj vam bo pri tem v pomoč tudi krepko  telo.
 

32. dan
Ingver velja za odličen način krepitve splošne imunske odpornosti. Lahko pa ga dodate tudi kopeli, kjer bo odigral svojo razstrupljevalno vlogo.
Spodbudi namreč nekoliko močnejše znojenje, posledično pa se strupene snovi lažje in hitreje izločijo iz telesa.
Osnovo za kopel predstavlja grenka sol – zmešajte približno 2 skodelici te soli in ¼ skodelice naribanega ingverja. Stresite v kad z vročo vodo in uživajte. Ne pozabite ponovno hidrirati svoje telo.

33. dan
Jetra so poleg ledvic naš največji čistilec strupov.
Pripravimo si poseben napitek za čiščenje jeter, na katerega prisega tudi Ajith Chakrapani Somarajan, strokovnjak za ayurvedo v Thermana&Veda Ayureda Centru.
 
V pol litra vode dajte po eno pest listov bazilike, koriandra, peteršilja, ingverja in česna. Pustite stati čez noč. Zjutraj precedite in popijte kozarec zjutraj in kozarec zvečer. Ta napitek si privoščimo enkrat tedensko.

34. dan
Ozavestite svojo držo. Kakšna je med delom, aktivnostjo, vožnjo, počitkom?
Janja Karlovšek, fizioterapevtka iz Thermane, svetuje: Zavedanje samega sebe, položaja delov telesa je izrednega pomena za preprečevanje  različnih težav, bolečin, nepravilnosti, predvsem v celotni hrbtenici. Zato se predvsem v statični drži vsake toliko časa spomnite na svoje telo. Umirite se, začutite dele telesa in ozavestite, kako sedite, kako je »zvita« vaša hrbtenica, v kakšnem položaju so ramena, so noge prekrižane?
Nato: Odkrižajte noge, poravnajte hrbtenico, poravnajte ramena in se zavedajte pravilnega položaja svoje drže, ki jo čim večkrat ozavestite.

35. dan
Kljub temu, da je dihanje osnova našega življenja, mnogokrat pozabimo nanj. V splošnem dihamo preplitko ter s tem slabimo imunski sistem, poglabljamo anksioznost in stres, postanemo razdražljivi. Z izvajanjem dihalnih vaj in tehnik si danes marsikdo pomaga proti nespečnosti in nemiru, pri pomanjkanju energije in čustvenih težavah, previsokem krvnem tlaku, za izboljšanje koncentracije in spomina. Dihanje predstavlja osnovni ključ do dobrega telesnega in duševnega počutja.
Usedite se, zravnajte hrbtenico, zaprite oči, položite roke na trebuh ter sproščeno in globoko vdihnite skozi nos v predel trebuha in nato počasi izdihnite ves zrak skozi rahlo priprta usta. Vajo s premori nekajkrat ponovite.


...
 

Želite prejemati mesečne nasvete Vitalnice?

40-dnevni-detox-thermana-2020 940.jpg