080 81 19 |

Januarsko »očiščenje« - 5 nasvetov

Za nami je pregreh poln december. Pred nami pa novo, nepopisano leto, ki si ga bomo naredili po naši meri. Morda ste novo leto začeli s kakšnimi zaobljubami.

Svetujemo, da ste do sebe prijazni in da spremembe, vezane na svoje telo, uvajate postopno. Da se velikopotezni načrti ne zrušijo v prah …
Prazniki in počitniški dnevi so navadno polni kulinaričnih užitkov. Tudi praznična hrana je bolj kalorična, manj je gibanja in občutek napihnjenosti ter slabega počutja je hitro prisoten. Občutek slabe vesti je po praznikih še hujši. Zato vam prilagamo nekaj različnih nasvetov, kako se »očistiti«, razstrupiti in polni nove energije skočiti novim ciljem naproti.

 

1. Odidite v savno!

Savnanje je odličen način, kako se očistiti strupov, ki jih v naše telo vneseta prekomerna hrana in pijača, kako razbremeniti svoje telo in se napolniti z energijo. Obenem okrepite še imunski sistem, da ste kos vsem virusom, ki mrgolijo okrog nas …
 

2. Zmešančki so zakon!

Razstrupljanje telesa lahko podkrepimo tudi z uživanjem sveže pripravljenih »zmešančkov« oz. splošno priljubljenih smutijev.
Predlagamo zeleni očiščevalni napitek …

RECEPT
0,1I jabolčni sok
0,1I korenčkove kaše
Cca. 15 listov sveže špinače
Sveže nastrgan ingver
 

3. Ayurvedska priporočila za dober začetek …

Ayurveda, starodavna indijska medicina, pravi, da so pridobljena telesna teža in toksini v telesu posledica prekomerno delujoče doše Kaphe. Za umirjanje Kaphe, ki jo je december povsem iztiril, Ajith Chakrapani, specialist ayurvede, priporoča slednje:
Ko se zjutraj zbudimo, nemudoma zaužijemo eno čajno žličko kokosovega olja, ki ga v ustih žvrkljamo od 3 do 5 minut. Odstranil bo bakterije, dlesni pa ohranil zdrave. Zobe si umijemo po tretmaju s kokosovim oljem.
Dan začnimo s kozarcem tople vode, v katerega kanemo malo medu. Tako ponovno hidriramo telo, ki je med spanjem izgubilo veliko vode, telesu pa pomagamo z vodo izplakniti strupe, ki so se nabrali v črevesju in mehurju čez noč. Ayurveda priporoča srkanje tople vode tudi čez dan.
Pri razstrupljanju telesa je pomembna rutina. Da uravnamo prebavo, je zelo pomembno, da trikrat dnevno v miru in v sedečem položaju pojemo obrok, pri čemer se osredotočimo na hrano in ne na milijon drugih opravkov, ki so še pred nami. Izogibajmo se prigrizkom. Če nam je dramatično »padel cuker« in nekaj sladkega enostavno moramo pojesti, potem posežimo po sadju.
 
Kosilo naj bo glavni obrok v dnevu. Zajtrk in večerja naj bosta lažja in manjša obroka. Večerja naj bo zgodnja, blizu sončnemu zahodu. K spanju se odpravimo najmanj tri ure po večerji, saj bo tako prebava boljša. Če odidemo v posteljo s polnim želodcem, se hrana ne bo pravilno prebavila, zbudili se bomo brezvoljni in napihnjeni.
 
Dober spanec je ključen, saj podpira zdravo telo in duha. Spat pojdite do 22. ure, prebudite pa se okrog sončnega vzhoda. Takšna rutina pomaga k naravnemu čiščenju organizma in nas ohranja sveže in polne energije.


4. Okrepite svoj imunski sistem!

Zimski meseci s sabo prinašajo tudi viruse in številna prehladna obolenja. Ogrejte svoje dni z začinjenim ayurvedskim čajem, ob katerem bakterije in virusi preprosto »nimajo šans«!
 
ZIMSKI AYURVEDSKI ČAJ
V čajnik, napolnjen z vodo, dodajte rezine svežega ingverja, nekaj klinčkov, cimet, timijan (mimogrede, odličen je za dihalni sistem, saj okrepi delovanje pljuč), nekaj zrn črnega popra. Čajna mešanica naj 10 minut vre, nato srkamo po požirkih.
 

5. Navada je železna srajca

Saj poznate ta pregovor. Zakaj ne bi ob začetku novega leta, v času kjer ljudje najraje sprejemamo nove odločitve in zaobljube, sprejeli takšno, ki bo postala naša zdrava navada in jo bomo izvajali z največjim veseljem. S tem se nam lahko izboljša naše fizično in psihično počutje.
Danica Pinter, licencirana AFP osebna trenerka in FZS prehranska svetovalka v Thermani LaškoNajpogostejši izgovor je ravno pomanjkanje časa. Vsakdo pa si lahko vzame pet do deset minut časa na dan zase. Predstavljena vaja ne zahteva več od vas in vsi jo zelo dobro poznate. To je počep. Čisto vsak dan izvajamo gibalni vzorec, ki ga poznamo pod tem imenom, vendar je ključnega pomena, da ga pravilno izvedemo. Kasneje spremenimo izvajanje vaje z različnimi variacijami, kot so počep na eni nogi, široki počep, počep s poskokom, da je bolj zanimivo in seveda težje. Preizkušamo svoje meje, ugotavljamo kaj že vse zmoremo, dodajamo pripomočke, kot so prostoročne uteži ali plastenke vode, stol, elastični trak, spreminjamo ritem,  ipd.
Najprej boste ugotovili. kje so vaše šibke točke, potem se vam bo večala moč mišic, globina počepa, spremenila se vam bo oblika nog, zadnjice in trebuha. Tudi vaša hrbtenica vam bo hvaležna.
Sedaj pa k izvedbi vaje. Stojimo z nogami v širini ramen, roki sta ob telesu ali predročeni. Vajo izvedemo tako da, spuščamo medenico v smeri nazaj in dol proti tlom  ali proti stolu. Pazimo, da koleni ne gresta čez prste na nogah, da imamo težo na petah, da ne grbamo hrbtenice, temveč odpiramo prsni koš, ter da imamo popek rahlo povlečen  proti hrbtenici. Z izdihom se vrnemo v začetni položaj. Prvi teden 10 ponovitev, naslednji 20, potem 30 in zadnji teden 40 ponovitev.
To je vse. Nastavite si opomnik za 2x na dan.
Moč, da nekaj spremenimo, je v nas samih. Potrebna je akcija!