080 81 19 | | Prijavite se na e-novice
Iskreno se veselimo pomladi. Več sonca, višje temperature, ljudje smo bolj veseli, nasmejani, prijazni … Ampak s pomladjo pride tudi tista zoprna pomladanska utrujenost, ko ni pravega zagona, energije, ko preprosto »ne gre« …

 Naj z vami delimo nekaj preprostih nasvetov, kako se pomladne utrujenosti lotiti »po ayurvedsko«. Pomlad je namreč čas čiščenja in obnavljanja moči.

 
Narava letne čase menja enostavno. Za človeško vrsto to še zdaleč ne velja. Za človeka je še posebej težak prehod iz zime v pomlad. Zdi se nam, da smo težki in okorni. Razlog po ayurvedi tiči v prekomernem delovanju doše Kapha. Kadar je Kaphe preveč, se počutimo zaspane, depresivne, brezvoljne, lahko imamo težave s sinusi, zgago, zastajanjem vode, pridobimo lahko dodatne kilograme

Ayurvedski nasveti, kako se soočiti s »spomladansko utrujenostjo«
Kri je zaradi prekomerno delujoče Kaphe gostejša. Priporočamo uživanje kurkume, ki pospeši cirkulacijo, prebavo, obenem pa pomaga pri čiščenju jeter. Kurkuma sicer deluje antiseptično, antibakterijsko, protivnetno in protiglivično. Recept za razstrupitev: ¼ čajne žličke kurkume zmešajte z 2 do 4 žlicami aloa vera soka.
Imunsko odpornost v zimskem času okrepi grgranje tople vode, ki ji primešamo ščepec soli in pol jedilne žlice kurkume. Tovrstno grgranje ayurveda priporoča tudi ljudem, ki so jim odstranili mandlje.
 
Masirajte telo s toplim sezamovim oljem, ki nase veže toksine v telesu.
Za krepitev pljuč ¼ čajne žličke popra zmešajte z žlico medu in užijte dvakrat dnevno.
 
Voda tudi v ayurvedi velja za univerzalno zdravilo. Lahko ji primešamo kumino ali ingver, ki odlično razstrupljata. V dva litra vrele vode primešamo eno veliko žlico kumine, pustimo stati deset minut, nato pa tekočino precedimo in pijemo ves dan.
Zeliščni čaj lahko začinimo tudi z koriandrom, janežem ali poprom. Tudi pri hrani ne skoparite z začimbami – cimet na primer izdatno potresite po ovseni kaši, s katero lahko odlično začnete dan.
Pri boljšem počutju nam lahko pomagata tudi rastlini, ki rasteta pri nas – bazilika in meta. Kadar imamo težave s sinusi, prehladom ali zamašenim nosom, zavremo vodo, vanjo dodamo baziliko ali meto in nato vdihavamo blagodejno aromatično paro.
 
Ko že govorimo o prehladih in zamašenem nosu … Preizkusite dihalno vajo, ki jo za aktiviranje trebušne prepone, odpravljanje zamašenega nosu, izboljšanje koncentracije in očiščenje telesa priporoča naš joga mojster iz Indija Pratheep B.
 
Vdih, izdih … skozi nosnico, za boljše počutje!
Sedite in se vzravnajte. Nato najprej nekajkrat globoko vzdihnite. Z desnim palcem priprite desno nosnico. Počasi in globo vzdihnite skoti levo nosnico. Nato z mezincem desne roke priprite levo nosnico, odmaknite palec z desne nosnice in izdihnite. Naslednji vdhi naredite skozi levo nosnico. Sledite dinamiki izmeničnega zapiranja in odpiranja nosnic, kar naj sovpada z vdihi in izdihi.
 
Škarje zagotovo uporabljate. Kaj pa škarjice?
V mislih nimamo pomanjšane otroške verzije škarij. V mislih imamo vajo, ki jo naredite dvakrat dnevno po nekaj minut. Okrepila bo mišice vaših nog, učvrstila tonus, obenem pa okrepila centralne mišice vašega trupa.
Kako? Povsem enostavno.
Smo v osnovnem položaju leže na podlogi.
Vajo izvedemo tako, da odlepimo najprej desno, potem še levo nogo od tal, s pokrčenimi koleni pod kotom 90 stopinj. Vdihnemo in z izdihom spuščamo pokrčeno desno nogo s prsti proti tlom, z vdihom nogo počasi povlečemo nazaj, gib ponovimo z levo nogo. Naš center je naravni steznik in je aktiviran ves čas vadbe.
 

Želimo vam veliko ljubezni in vztrajnosti pri preganjanju zimske utrujenosti!

Želite prejemati mesečne nasvete iz Vitalnice?